Grand Teton en Yellowstone - Reisverslag uit Boulder Island, Verenigde Staten van Annelies Bultema - WaarBenJij.nu Grand Teton en Yellowstone - Reisverslag uit Boulder Island, Verenigde Staten van Annelies Bultema - WaarBenJij.nu

Grand Teton en Yellowstone

Blijf op de hoogte en volg Annelies

19 Juli 2015 | Verenigde Staten, Boulder Island

Vanacht heerlijk geslapen en zelfs pas om 8 uur wakker. Nadat alles weer een veilig plekje had zijn we weer op weg gegaan. Omdat we vandaag maar een heel klein stukje hoeven te rijden naar Yellowstone hadden we besloten om eerst nog een rondje door Grand Teton te doen. Al na een paar minuten werden we bij het benzine tanken verrast door een coyote die overstak bij de benzinepomp. Even later stonden we te genieten van het uitzicht over de bergen. Gisteren waren ze door de regen slacht te zien maar vandaag hingen er alleen nog wat flarden bewolking om de bergen heen als slingers in de kerstboom. Naarmate het later werd, kwamen de bergen steeds meer tevoorschijn. Het is weer super mooi weer. Wel wat fris, maar we zitten dan ook op ruim 2200 meter hoogte.
Na de rondrit zijn we doorgereden naar onze thuisbasis van de komende dagen. Baybridge campground in Yellowstone. We hebben een schitterende plek midden tussen de bomen. Er liggen hier wat bizonvlaaien vlak bij ons plekje dus wie weet komen de makers daarvan nog wel langs.
Nadat we even wat gegeten hadden zijn we naar de Vulcano and mudpool area gegaan om het moois daar eens te bekijken. Voordat we er waren kwamen we in een enorme verkeersopstopping terecht. Dat betekent hier maar een ding...wildlife. In dit geval een beer die lekker aan het zwemmen was in de rivier. Terwijl we langzaam doorreden konden we toch nog een foto maken.
Daarna weer door naar onze bestemming en jemig wat stonk het daar naar zwavel. Wel heel gaaf om die kolkende en borrelende brij te zien en de bijbehorende geluiden te horen. Sommige van deze modderpoelen zin zo zuur dat alles wat er in valt oplost. Opletten dus en niet van het pad af!
Op de terugweg net na de parkeerplaats weer een beer gezien (mogelijk dezelfde) Ook nog een pelikaan zien vliegen en wat bizons gezien. We genieten enorm. Zitten nu klaar voor de bbq op het kampvuur. Smullen!