Laatste dag in Yellowstone. - Reisverslag uit West Thumb, Verenigde Staten van Annelies Bultema - WaarBenJij.nu Laatste dag in Yellowstone. - Reisverslag uit West Thumb, Verenigde Staten van Annelies Bultema - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Yellowstone.

Blijf op de hoogte en volg Annelies

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, West Thumb

Vandaag voor het laatst op pad in Yellowstone. Er stond een bezoekje aan Mammoth hot springs op het programma. Na alle bizons die we gisteren gezien hadden en alle foto's die we al hadden genomen , hadden we besloten er vandaag niet meer voor te stoppen, maar ja als er twee op hun gemakje voor je camper op de weg gaan staan heb je niet zoveel keus meer. Toch gestopt dus!
Aangekomen bij de hot springs moest er weer even goed gezocht worden naar een plek. Uiteindelijk een gevonden en toen konden we het moois gaan bekijken. Het water dat hier uit de Hot springs komt stroomt naar beneden en vormt allemaal terrasjes in allerlei kleuren. Af en toe stopt zo'n bron er ineens mee om het dan een jaar of wat later weer te gaan doen. Daardoor heb je nu een afwisseling van droge en natte stukken. Jammer dat de grootste bron nu droog was maar het opgedroogde stuk was ook wel weer heel mooi.
Was parkeren al een hele klus, weggaan was nog lastiger omdat een flinke bestelbus achter ons stond. De eigenaar ervan stond rustig te kijken hoe wij stonden te tobben, maar vond het blijkbaar niet nodig om heel even te helpen door zijn auto te verplaatsen. De man in de auto naast ons was gelukkig wel behulpzaam en haalde eerst zijn auto weg zodat we meer ruimte hadden om te draaien. Uiteindelijk dus toch gelukt zodat we weer richting camping konden. Even geluncht op een super mooi plekje. Aan het zwanenmeer. Helaas geen zwanen gezien. Wel een hoop ganzen en een pelikaan vandaag. Verder de kuddes bizons en wat herten, maar die krijgen we maar niet op de foto.