Van Moab naar Capitol Reef - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Annelies Bultema - WaarBenJij.nu Van Moab naar Capitol Reef - Reisverslag uit Fruita, Verenigde Staten van Annelies Bultema - WaarBenJij.nu

Van Moab naar Capitol Reef

Blijf op de hoogte en volg Annelies

03 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Fruita

Na een heftig onweer gisteravond was de lucht boven Moab vanochtend weer overwegend blauw. Na een ontbijtje zijn we naar Capitol Reef gereden. Niet echt een lange tocht maar de camping daar gaat volgens het principe " wie het eerst komt...." Vlak voor dat we er waren kregen we nog een wegopbreking. Het duurde best lang, maar uiteindelijk konden we in colonne langs de werkzaamheden. Aangekomen bij de camping bleek er nog plek zat te zijn en hebben we een mooie plaats uitgezocht. Het dal waar we in staan ligt als een groene oase tussen de hoge kliffen. De eerste bewoners van dit gebied hebben hier boomgaarden aangelegd en die zijn er nog steeds. Door het dal loopt de Fremont rivier, die heeft nog het meest weg van de chocoladerivier in Sjakie en de chocoladefabriek.
De rivier heeft wat meer water dan gebruikelijk want net als in Moab had het hier en in het gebied waar we doorheen gereden zijn flink geregend. Overal plassen en nieuwe kleine canyons.
' s Middags eerst even langs het visitor centre gegaan. Daar bleek dat er een weg was afgesloten door de hevige regenval. De geplande wandeling kon helaas niet doorgaan. Dan naar het alternatief. Helaas ook hier geen geluk.... De camper was te lang om er te komen. Dus maar terug naar de camping. Daar kregen we van de camphost een quiz om stickers te verdienen. We hadden helaas maar een vraag goed maar kregen toch de stickers. Aan het eind van de middag zijn we vanaf de camping gaan wandelen naar de plek waar rotstekeningen te vinden zijn. De rotstekeningen waren duidelijk te zien. Jammer dat er al een stuk van de rots was afgevallen waardoor er ook een gedeelte van de tekeningen weg was.
Na het eten zagen we herten op en langs de camping lopen. Aangezien we die nog steeds niet op de foto hebben, zijn we er nu maar achteraan gegaan. Voordat we bij de herten waren zag ik ineens iets over de weg schieten. Na even goed kijken bleek het een heel grote marmot te zijn. Dus eerst daar de nodige foto's van genomen. De herten staan nu ook eindelijk op de foto. Inclusief een kleintje.
In de avond was er nog een praatje van een ranger over de geluiden in het park. Ondanks het onweer op de achtergrond bleef het zo goed als droog.
We hebbende avond afgesloten met een gezellig kampvuur.