Tweede dag in Yellowstone. - Reisverslag uit West Thumb, Verenigde Staten van Annelies Bultema - WaarBenJij.nu Tweede dag in Yellowstone. - Reisverslag uit West Thumb, Verenigde Staten van Annelies Bultema - WaarBenJij.nu

Tweede dag in Yellowstone.

Blijf op de hoogte en volg Annelies

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, West Thumb

Omdat we gisteren overal in een enorme drukte belandden zijn we vandaag toch maar weer iets vroeger opgestaan. De tocht ging in eerste instantie naar de grand canyon van Yellowstone, daarna zouden we door rijden naar het noorden van het park. Volgens de campground host zouden we daar de meeste kans op bizons maken aangezien ze in de buurt al een tijdje niet meer gezien waren. Het plan was om dan te eten in Canyon om 's avonds te kijken of we nog beren en wolven zouden zien.
Het programma liep al snel wat anders want de bizons liepen wel in de buurt. Al op een klein kwartiertje rijden van de camping kwamen we de eersten tegen. Bij het spotten van de eerste bizons de camper netjes geparkeerd op een pull out en volop foto's gemaakt, wisten wij veel dat twee bochten verder een hele kudde stond! Dus ook daar weer geparkeerd en uit de camper gegaan om foto's te maken. Op een gegeven moment kwam er een wel heel erg op ons af en zijn we toch maar weer vanuit de camper gaan fotograferen. Geeft toch een veiliger gevoel. Wat een gaaf gehoor zeg, al die bizons die constant staan te grommen. We konden na een tijdje weer heel langzaam vooruit, maar we moesten inhouden omdat er een bizon voor ons op de weg liep. Na de bizons nog wat pelikanen gezien en toen door naar de twee watervallen in de canyon. Harry, Femke en opa zijn aan de noordkant in de kloof afgedaald naar de lage waterval. De rest heeft boven zitten wachten. Allemaal genoten van het mooie uitzicht op de watervallen en toen weer richting camper. Over een mooie bergweg naar het noorden van het park. Ook daar hebben we nog even een waterval bekeken. Aan het eind van de middag weer teruggereden naar Canyon . Daar nu via de zuidkant de kloof ingegaan om de lower falls van dichtbij te bekijken. Echt schitterend, wat een natuurgeweld. Na de inspanning, want dat is alles hier op 2500 meter hoogte, ons te goed gedaan aan een paar burgers. Harry en pa bleven in stijl en aten bizonburgers. Na het eten richting camping gereden. Al snel zagen we heel veel mensen met kijkers en telelenzen. Die mensen gaan hier aan het eind van de middag zitten en wachten net zo lang tot ze beren of wolven zien. Daar hadden wij niet zo'n zin in en een camper is dan ook niet ideaal. Parkeermogelijkheden zijn toch wat beperkt.Maar goed als je iedereen door kijkers ziet turen wordt je toch nieuwsgierig! En ja hoor heel in de verte een grizzlybeer. Te ver weg vonden wij, dus gingen we weer verder. Niet veel later kwamen we weer in een file. Dit keer een grizzlybeer veel dichterbij. Pa was vooruit gelopen en heeft hem op video. Tegen de tijd dat wij hem bereikt hadden met de camper was het niet echt meer mogelijk om hem op de foto te zetten helaas. Weer een superdag in Yellowstone!